Den hemlöse bollyn 2 "Fire-Turn"


Plötsligt bara började det lysa inte så långt ifrån henne, efter ett tag vande hon sig vid ljuset och
 
började gå mot det. När hon var framme blev hon först besviken men sen glad:

1. :( Det var inte rätt ställe hon kommit ut på , hon var fortfarande vilse.

2. :) Hon slapp iallafall den mörka skogen.



Frågan var bara, var var hon? och vad är det där röda som finns vid stocken?

Nu hade hon tur av att hon är så nyfiken, och hade läst på läxan om Bollys, Pokopets, Woobys och

 andra husdjur. Med andra ord så - enligt Line - är det nog en Bolly, en röd Bolly. Nu när hon visste

( trodde ) att det var en röd bolly, så vågade hon gå fram, och det visade sig att hon hade rätt, det

var en bolly, en RÖD bolly. Hon satte sig bredvid bollyn och frågade vad den hette, då började den

 rita i sanden: Fire-Turn




Efter det bara satt dom där i kanske 2 minuter utan att säga någon tills Line började undra var

Fire-Turn`s föräldrar var.



Då svarade Fire-Turn: Jo, men jag...  Jag har inga föräldrar, eller någon familj :(

 efter en snund svarade Line: men kan inte du och jag bli som en familj, för jag kan inte hitta

hem? :)

... och om jag kommer hem kan jag ta hand om dig, och ge dig mat och...ähh!...och allt sånt du vet.

Jaa, jag har fått en familj!!!!



Ähh... föresten, du Fire-Turn vet du var Panfus skola ligger?



När Fire-Turn ritat klart i sanden stod det: Så klart!

Då fick Line plötsligt hopp igen...


Sagan fortsätter...












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0